Blogg

Sjekkliste for Facebook-konkurranser

Postet den 17 januar 2012
i Facebook 
av madsarild
Som vi har omtalt i en tidligere artikkel her inne, kan regelverket for konkurranser på Facebook være litt forvirrende. For å forsøke å gjøre det litt enklere har jeg laget en sjekkliste som dekker de fleste fallgruvene.
Jeg anbefaler at du leser og forsøker å sette deg inn i Promotion Guidelines, men her er de punktene jeg anser som viktigst. Nederst finner du også en link til en nedlastbar versjon.

  • Konkurransen avholdes i en egen applikasjon/side og ikke på veggen til en side eller et arrangement.

  • Konkurransen inneholder en tekst som fraskriver Facebook ethvert ansvar, informasjon om at informasjonen sendes til [mottaker(e) av opplysninger] og ikke til Facebook og at konkurransen på ingen måte er sponset, godkjent eller administreres av, eller er forbundet med,Facebook.

  • Konkurransen bruker ikke Facebooks basisfunksjoner som grunnlag for deltagelse. Med basisfunksjoner menes like, kommentere, poste o.l.

  • Konkurransen krever ikke at deltakeren må benytte noen Facebook-funksjoner eller funksjonalitet annet enn å like en side, sjekke inn på et sted, eller koble til applikasjonen din.

  • Konkurransen bruker ikke Facebook-funksjoner eller funksjonalitet,som for eksempel liker-knappen, som en stemmemekanisme.

  • Vinneren(e) varsles ikke gjennom Facebook, for eksempel gjennom Facebook-meldinger, chat, eller innlegg på profiler eller sider.

 

Last ned en utskrivbar versjon her

Relaterte artikler: Dette må du vite om konkurranser på Facebook

Del denne artikkelen:
blog comments powered by Disqus