Blogg

3 trinn til suksess på Foursquare

Postet den 2 februar 2012
i Foursquare Mobil 
av madsarild

Markedsføring i sosiale medier slutter ikke med Twitter eller Facebook. Foursquare er et annet nettsamfunn som kan være bra for virksomheter av alle størrelser.

Se hvordan du kan bli en Foursquare-vinner ved å følge tre enkle punkter.

Punkt 1: Ta kontroll på stedet ditt.

Å ta kontroll på stedet ditt er enkelt, bare logg på Foursquare og søk etter virksomheten din. Når du har funnet den, klikker du på lenken hvor det står "Do you manage this venue? Claim here" og deretter vil Foursquare bekrefte at du er autorisert til å kontrollere det.Når du har blitt bekreftet, kan du komme i gang.

Dersom stedet ikke allerede er oppført på Foursquare, kan du legge den inn selv. Opprett en brukerkonto og følg deretter instruksjonene for å legge til et nytt sted.

Trinn 2: Få anbefalinger.

Bruk andre sosiale medier til å be brukerne om å sjekke inn på stedet ditt og legge inn anbefalinger om dine produkter eller tjenester på Foursquare. Du kan gjerne tilby et insentiv for å få dem til å gjøre dette - for eksempel - send ut en tweet og fortell dine tilhengere at hvis de sjekker inn på stedet ditt i dag, vil du gi dem 10% rabatt på bestillinger eller en gratis brus ved kjøp, etc.

Trinn 3: Gjør det attraktivt å være ordfører

Brukerne av Foursquare får spesielle emblemer for å sjekke inn på steder hos Foursquare. Dette bidrar til å gjøre Foursquare morsomt og engasjerende for dem som bruker det. Hvis en bruker har sjekket inn på et sted mer enn noen andre, blir de ordfører, og får sitt navn og bilde vist. Gjør det ettertraktet for dine Foursquare brukerne å bli ordfører på stedet ditt. Enten det er rabatt på regningen, gratis mat ved hvert besøk, en plakett på veggen, eller noe annet, vil det vise dine gjester at det lønner seg å besøke stedet så ofte som mulig for om mulig å bli ordfører.

Del denne artikkelen:
blog comments powered by Disqus