Blogg

Selg mer ved bruk av sosiale medier!

Postet den 14 juni 2011
i Sosiale Medier 
av madsarild

Ingen virksomheter klager på at de har for mange kunder. Man leter alltid etter nye leads og mer å gjøre. Social Media Marketing Report 2011 indikerer at de som bruker sosiale medier i markedsføringen høster frukter av nye leads og bekjentskaper.

Mer enn 3000 markedsførere deltok i undersøkelsen om betydningen av sosiale markedsføring og økt salg var en hyppig refererte fordel.

Markedsførerne som deltok er enige om at sosiale medier er et verdifullt forum for å finne kvalifiserte leads.Mer enn halvparten (52 prosent) sier de ser lead generert fra deres sosiale innsats, selv om de bruke så lite som seks timer per uke på sosiale medier.

Her er 7 måter du kan øke antall leads gjennom bruk av sosiale medier.

  1. Vær tilgjengelig. Enkelt sagt, hvis bedriften ikke har en tilstedeværelse på store sosiale medie-kanaler, går du glipp av en mulighet til å få kontakt med ditt publikum.
  2. Overvåk. Ved å overvåke søkeord for din merkevare, produkter og foretningsområde vil du kunne finne og filtrere gjennom tusenvis av brukere som er tilkoblet og har mulighet til å nå ut og engasjere dem.
  3. Lytt. Mange bedrifter tar seg ikke tid til å faktisk lytte til sine kunder. Du vil bli overrasket av hva de har å si, spørsmål, forslag og innspill som kan bidra til å bygge en bedre merkevare og produktlinje.
  4. Engasjere deg. Hvis du bryter ned begrepet sosiale medier, "sosial" er et aspekt av å samhandle med en bestemt målgruppe, mens "media" er å gi forbrukere informasjon, for eksempel former for innhold, kampanjer og ny forretningsinformasjon.
  5. Gi merverdi. Istedenfor å slå kunden i hodet for at de skal legge merke til din bedrift / produkter, gi dem informasjon som vil gagne dem og få dem interessert i å ville vite mer.
  6. Kjør kampanjer. Enkelte selskaper ikke har muligheten til å gjøre dette. Eller de er kanskje ikke i riktig bransj til å kjøre kampanjer, men det kan være en meget sterk måte å få potensielle kunder. Brukere blir bedt om å sende inn kontaktinformasjon og mer. Dette er en fin måte å finne ut hvem målgruppen egentlig er. Resultatene kan overraske deg.
  7. Post hyppige oppdateringer. Å være aktiv, ukentlig i det minste - vil gi din bedrift et forsprang på andre som ikke er aktive gjennom sosiale kanaler. Det er alltid best å utføre jevnlige oppdateringer, fortrinnsvis med en klart 'Call-to-action'  oppdateringen for å hjelpe engasjementnivået på forbrukere og brukere.
Del denne artikkelen:
blog comments powered by Disqus